top of page
חיפוש
  • מיכל עומרי

כמה זמן צריך ללמוד פיתוח קול?

תלמידים רבים פונים אלי בשאלה: "כמה שיעורי פיתוח קול אני צריך?".

לצערי, התשובה על השאלה הזו איננה תשובת קסם שמסתיימת במספר מוחלט כמו 10, 20 או 100...

ההתפתחות וההתקדמות של כל תלמיד תהיה שונה ואינדיבידואלית ותהיה תלויה בגורמים שונים כמו רמה, גיל, ניסיון קודם, שמיעה מוסיקלית וכו'. בשיעור הראשון אני שואלת "מה המטרה שלך?". כשהתלמיד יודע מה הוא רוצה להשיג ולאן הוא שואף, אפשר לקבל מושג מסוים על אורך הדרך שנחוצה לו.


מה הייתם רוצים לשפר בקול שלכם?


כדי לדעת מהי המטרה שלנו בכלל, נוכל לשאול את עצמנו מה עדיין קשה לנו ומאתגר אותנו? מה היינו משפרים בקול שלנו?

הייתם רוצים להצליח לשיר יותר גבוה? לשיר בקול יותר מלא וחזק? לשיר מהנמוכים עד לגבוהים בלי מאמץ ושבירות? לשיר יותר מדויק? האמת היא שכאשר עומדת בפנינו מטרה ברורה כזמרים- מה אנחנו צריכים לשפר כרגע? מהו הדבר הראשון? - ההתקדמות במהלך שיעורי פיתוח הקול נהיית יותר ברורה. לעתים מטרה אחת מושגת בזמן קצר יחסית והיא מובילה למטרה נוספת ולהמשך התפתחות קולית.

ברגע שיש מטרה, אתם מקבלים תכנית עבודה שמותאמת ומכוונת לעבר המטרה הזו. במהלך השיעור השבועי תקבלו תרגילים שכבר באותו הרגע יסייעו לכם להצליח. מורה מקצועי ומוסמך, מלווה ומאתגר את התלמיד, ומביא את קולו לשיפור ולמצב מאוזן יותר משיעור לשיעור.


אז מה התפקיד שלכם?


בתור התחלה, מומלץ ביותר להקליט את השיעורים בכל שבוע ולעבוד עם האימון על גבי ההקלטה. האימון היומיומי בבית הוא שעושה את השינוי המשמעותי וההתקדמות המהירה יותר וזאת משום שמערכת השירה על חלקיה זקוקה לקואורדינציה נכונה, שינוי הרגלים לא נכונים שסיגלתם לעצמכם בעת השירה, יצירת זיכרון שרירי חדש ובריא - וכל אלו מתרחשים רק ע"י חזרות.


לסיכום, מטרות מסוימות ניתן להשיג בזמן קצר, ואילו אחרות דורשות זמן רב יותר. פיתוח קול בדומה לכל אומנות או כלי נגינה, דורש לא רק ליווי והכוונה של מורה מקצועי, אלא גם עבודה עצמית תדירה ולעתים אף אימונים של שנים על מנת להגיע לרמות הגבוהות ביותר.

החדשות הטובות הן שהאימונים וההתמדה נושאים איתם פירות לאורך כל הדרך. צעד אחר צעד מטרה אחת מושגת ואחריה עוד אחת ועוד אחת; הנה אתם שרים בקול יותר נוכח ועצמתי, אתם מגיעים לצליל הגבוה ההוא- ובקלות, אתם מצליחים לשיר את השיר שתמיד רציתם.

733 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page