top of page
חיפוש
  • מיכל עומרי

איך להתכונן לאודישן?

החלטתם לגשת לאודישן? זהו סימן מצויין לכך שגיליתם נכונות לקדם את עצמכם ושאתם מאמינים ביכולותיכם כזמרים וגם פועלים באופן אקטיבי למען המטרה שלכם. זמרים נדרשים לא פעם לעמוד ולשיר בפני פאנל של שופטים, להציג את יכולותיהם הקוליות במיטבן כדי להתקבל לשירה במחזמר, הצגה, להקה, שירת ליווי, מקהלות, תוכניות ריאליטי ועוד ועוד. מעמד האודישן אינו פשוט כלל, ובדרך כלל מלווה בלחץ ומתח שמקשים עוד יותר על ההצלחה בו. לפניכם כמה טיפים שיקלו עליכם את חוויית האודישן ויסייעו לכם להוציא מעצמכם תוצאה טובה יותר.

בחירת שיר

1. מנעד: עבור אודישן במיוחד, רצוי לבחור שיר בעל מנעד גדול יחסית שיוכל להרשים את השופטים, בעזרתו תוכלו להפגין את יכולותיכם וכשרונכם, ולשיר בצורה יותר מעניינת ומגוונת. זה הזמן לצאת מהאזור הנוח והבטוח של המנעד המצומצם, ולחפש שיר שיעודד אתכם למתוח מעט את הגבולות הנוכחיים של הקול.

2. אל תקפצו מעל הפופיק: למרות החשיבות בשיר עם מנעד גדול, היזהרו מבחירת שיר קשה מידי עבורכם. שיר ברמת קושי גבוהה מידי, עשוי לגרום לכם לצרוח, לזייף, או להכשיל את עצמכם בדרכים שונות. לכן- דעו את הגבולות שלכם, בחרו שיר שמפגין את יכולותיכם ולא את קשייכם.

3. שיר אהוב: חשוב לבחור שיר שאתם מכירים היטב, שיר שאתם חשים איתו ביטחון ויחד עם זאת- שיר שאתם אוהבים!! שיר שאתם אוהבים ומתחברים אליו יעזור לכם להנות מהביצוע שלו, יקל עליכם להופיע איתו ולהגיש את התוכן והסיפור שלו גם לשופטים.

4. היו מקוריים: השתדלו לבחור בשיר ייחודי יחסית, שלא בחרו אלפי נבחנים נוספים לפניכם.

5. הכינו אופציה נוספת: גם אם נדמה לכם שבחרתם שיר מנצח, תמיד, אבל תמיד כדאי להכין שיר או שניים נוספים למעמד האודישן, ורצוי שיהיו בסגנון או קצב שונה מהשיר הראשון. פעמים רבות נבחנים נדרשים להציג מגוון. אם ביצעתם שיר איטי ולירי יתכן והשופטים ירצו לשמוע שיר יותר קצבי בעל אופי מנוגד. על כן רצוי להגיע מוכנים, ולא להיות מופתעים ונבוכים ברגע האמת.

להגיע מוכנים

1. היעזרו באיש מקצוע: מומלץ מאוד להיעזר במורה לפיתוח קול לפני אודישן כמה שיותר זמן מראש- ולא להיזכר ברגע האחרון!!! כל כך הרבה פעמים הגיעו אלי תלמידים שאמרו: "מחר יש לי אודישן למגמה", "בשבוע הבא יש לי אודישן ללהקה צבאית"...

ברגע האחרון, הסיכוי שמורה לפיתוח קול יוכל לעזור לכם הוא קטן וקלוש מאוד, וסביר להניח שתשירו באודישן בדיוק כמו ששרתם קודם לכן. תלמידים שמתכוננים בזמן לאודישן, מספיקים לשפר את טכניקת השירה שלהם בשירי האודישן, לעבוד על הגשה ועמידה בימתית ויכולים להנות באמת מהתוצאה של העבודה עם המורה.

2. עשו עבודת הכנה מקיפה ככל שניתן עם השירים שבחרתם. דעו את המילים בעל פה, עבדו על הבנת הטקסט ומשמעותו, קבעו את מצב הרוח של השיר, האווירה שלו והסיפור שעליכם לספר, כדי להציג גם הופעה מעניינת ומרגשת ולא רק שירה יפה טכנית.

3. הכנה=ביטחון: ככל שתגיעו לאודישן יותר מוכנים, כך יגבר הביטחון העצמי שלכם על הבמה בזמן האודישן, ותפחיתו את הסיכוי שלכם לטעות או להתבלבל. נסו להופיע עם השיר מול חברים ומשפחה, או בערבי במה פתוחה ובכל הזדמנות, כדי לצבור "שעות במה", לקבל ביטחון בהופעה וכדי לשמוע פידבקים.

4. בררו את פורמט האודישן: נסו להשיג כמה שיותר אינפורמציה אודות האודישן- מספר הבוחנים, מיקומו, צורת הליווי (פסנתרן, או פלייבק) וכל פרט נוסף שתוכלו. אם יש סיכוי שפסנתרן ילווה אתכם, לכל הפחות כדאי שתבררו את הסולם של השיר שלכם.

5. לפני יום האודישן שנו היטב בלילה כדי שתגיעו מלאי אנרגיה. ביום האודישן חממו את הקול היטב ואכלו אם ניתן כשעתיים לפני כן (רצוי לא לשיר על בטן מלאה, וגם לא ריקה).

תהנו, ובהצלחה!

108 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page