top of page
חיפוש
  • מיכל עומרי

מה האתגר הקולי שלך?


למה בכלל מגיעים ללמוד פיתוח קול?

הרבה זמרים וזמרות ניחנו בכישרון טבעי, והם מסתמכים על הכשרון שלהם עד לנקודה מסוימת. אולי גם אתם נכללים ביניהם. יכול להיות שהסביבה מחמיאה לכם רבות על שירתכם היפה, אתם שרים בטקסים, בארועים ובהזדמנויות שונות. אולי השירה באה לכם בקלות ואתם לא מקדישים לה מחשבה נוספת. אך האמת לאמיתה היא שגם הזמרים המוכשרים ביותר, שנדמה לנו שהם שרים בצורה מושלמת, נתקלים לא פעם בבעיות טכניות בשירתם.

אז מהו האתגר בקול שלכם? בוודאי זה קרה ללא מעט מכם, כשניסיתם לשיר שיר קצת יותר קשה ופתאום התקשיתם להגיע לצליל הגבוה ההוא. אולי התקשיתם למשוך צליל ארוך בקלות וביציבות, לשיר עם יותר עוצמה ונוכחות. אולי חוויתם שבירות בקול במעבר בין הצלילים הנמוכים לגבוהים- כמו מדרגה פתאומית שמלווה בשינוי באיכות הצליל. את כל הבעיות האלו ועוד, מורה מנוסה, משכיל ומקצועי יוכל לעזור לכם לפתור.

יתכן וזמרים מסוימים ינסו לעבוד "סביב" הקושי שלהם במקום לפתור אותו. יבחרו שירים רק בסולמות שלא מהווים קושי עבורם, ישירו צלילים קצרים משום שהם אינם מסוגלים למשוך ולהחזיק צליל ארוך, ולמעשה יבחרו להישאר רק באזור הנוח שלהם ולא לאתגר את עצמם.

הרגע הזה שבו אתם נתקלים בקושי מסוים, אבל מחליטים להתמודד איתו, לא לוותר על השאיפות להתקדם, להיות מסוגלים להגיע גם לצלילים הגבוהים שלכם, לפתח סיבולת וכוח, להחליק את המעברים מהנמוכים לגבוהים, ובסופו של דבר לשיר שירים מאתגרים יותר...

זה הרגע ללכת למורה לפיתוח קול!

זה לא תמיד קל, זה דורש אימון ועבודה והרבה רצון, אבל זה קורה וזה עובד!!!

בהצלחה!

15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page