חיפוש
  • מיכל עומרי

אבל המורה הקודמת שלי אמרה...

למה זה קשה ומבלבל לעבור ממורה פיתוח קול אחד למורה אחרת, ולמה זה אולי אפילו לטובה?

(בחרתי בתמונות של שני סגנונות כדי להמחיש את ההבדלים בצורה ויזואלית, אבל טכניקה שונה בפיתוח קול אין משמעה בהכרח שינוי סגנון)


זה תהליך הגיוני וטבעי שבשלב מסוים נמצה את הדרך שעשינו עם המורה לפיתוח קול ונבחר לחפש מורה אחר/ת, שיטת לימוד או טכניקה חדשה. הרבה פעמים נהיה מרוצים מהמורה ומהדרך שעברנו עד כה, אבל נרגיש שהפסקנו להתקדם, שהגענו לרמה מסוימת ואנחנו לא מצליחים "לשבור" את המחסום הבא שלנו, או להשיג את המטרה הגדולה הבאה, ואז נפנה לאיש מקצוע אחר כדי לקבל מענה.


מעבר בין מורים ובין שיטות יכול להיות מאוד מבלבל. יש גישות סותרות, תרגילים מסוגים שונים, אסטרטגיות שונות, כל אחד מדבר בביטחון מלא על תחום הידע שלו, וזה יכול לעורר תהיות וספקות במה שלמדנו עד עכשיו.


הדרך הנכונה כדי להתמודד עם זה היא קודם כל להבין שמורה חדש לא בהכרח בא למחוק את כל מה שלמדנו עד כה. מה שאנחנו כבר יודעים ועובד לנו, הוא שלנו וימשיך לשרת אותנו.

המטרה כרגע היא ללמוד דברים חדשים מהמורה החדש, להעשיר את הידע והטכניקה שלנו ולהתנסות בתרגילים נוספים, להגדיל את ארגז הכלים ולהכיר שיטה שתקדם אותנו בצורה שונה ממה שהתנסינו בו עד עכשיו.


איך נדע שהשיטה החדשה עובדת?

כשהקול שלנו מצליח לבצע תרגילים חדשים, שירים מאתגרים או חלקים מהם, ולהגיע לתוצאות חדשות, בלי מאמץ ופגיעה בקול. כשאנחנו מצליחים להגדיל מנעד, סיבולת ולהיעזר בסאונדים נוספים שיעשירו את השירה שלנו בטכניקה וסטייל. מזווית קצת אחרת השיפור יכול להיות גם ברמת הביטחון שעולה, שיפור בהבעה, הגשת הטקסט ובהופעה בימתית.


איך אפשר לעשות את המעבר הזה בצורה החלקה ביותר?

לבוא עם ראש פתוח ולתת צ'אנס אמיתי. לתת למורה החדש ללמד אותנו ולעשות את מה שהוא יודע והתמחה בו. אם רוצים, אפשר לשאול שאלות ולהתעניין כדי להבין איך דברים עובדים, למה התרגילים האלו מתאימים דווקא לי ודווקא עכשיו, איך הם יקדמו אותי. אפשר לספר מה עשינו עם המורה הקודם כדי להבין את ההבדלים או קווי הדמיון בטכניקה. מומלץ להקדיש זמן (לפחות 3 חודשים) לשיטה החדשה ולהתאמן עליה ברצינות כדי לראות את התוצאות שלה יותר מהר, ולראות איך זה משפיע על הקול שלנו ועל ההתקדמות.

59 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול